Tuesday, August 16, 2011

DESTINASI BARU. TAWAU KE SIPITANG. SIPITANG TAWAU.

KAMI TELAH MELANCARKAN PERJALANAN BARU IAITU TAWAU KE BEUFORT DAN SETERUSNYA KE SIPITANG.
 PERJALANAN DARI TAWAU BERMULA JAM 5 PETANG. MANAKALA PERJALANAN SIPITANG KE TAWAU AKAN BERTOLAK MULAI JAM 4.00 PETANG. PERJALANAN INI DILAKUKAN SEBAGAI SEBUAH DESTINASI BARU SETELAH MENDAPAT KELULUSAN LPKP.
BAS BARU DISEDIAKAN SEBAGAI MEMENUHI KEHENDAK PELANGGAN YANG SENTIASA SETIA BERSAMA KAMI.



SAIRAH EXPRESS. TAWAU SIPITANG. BAS BARU. BERMULA JULAI 2011. sila hubungi kaunter berdekatan: KK: 0138864272, 0199179409. TAWAU: 0138854270, 089 757357, SIPITANG: 0195814274 , SAHABAT16: 0195840887, LAHAD DATU: 0138854271, HEAD OFFICE TAWAU: 089 774328. TERIMA KASIH

12 comments:

  1. bila bas baru sandakan - kk keluar?saya pengguna bas sandakan - kk yang selalu ulang alik antara sandakan - kk .

    ReplyDelete
  2. Fuck punya perkhidmatan Bas sairah exprs tawau-kk. Sya dri kinabatangan mau p kk , dri kinabatangan smpai smpng sapi nango sya brdiri. Konduktor c bdk kcik pun Masih lgi bnrkan org Naik biar pnuh. Sdih jga nmpk ada ibu mnyusu bayi dduk d tangga bhgian dpn. Tlong ubah dan please tingkatkan perkhidmatan kamu

    ReplyDelete
  3. Fuck pnya perkhidmatan penghantaran brg KK ke LD Sairah express.... Smpai arini brg tdk sampai... Mnta gnti rugi x d byar... Lporan polis sya sda buat... Tnggu tindakan sya selanjutnya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu saya berapa kali kirim barang telupid kk 3kali hilang tapi drive tidak bertanggun jawab langsung bila call bnyak alasan dan perna juga kondaktor kasih bodo anak saya time 1hri sebelum raya tahun2016 dulu dari simpan mewah paris 2 ikut bas saira turun di simpan ladan sabah di paksa nya bayar rm250 3orang betul2 kondacktor mengisp darah

      Delete
  4. Tuan haji tahukah brp ramai penumpang yang terpaksa berdiri dr kota kinabalu ke tawau? Saya yang Ada tiket dari sipitang juga dipaksa duduk d lantai. Adakah tuan haji memantau pekerja2 tuan haji? Skrg ini bas tuan haji rosak dr pukul 8 30 sehingga sy menulis entry ini. Adakah tuan haji tahu? Sy percaya ini bkn kali pertama benda ini berlaku. Tuan haji dgn rezeki y mcm ne ada berkat ka? Ini tidak adil bg kami pengguna. Sy rasa tuan haji perlu lbh peka. Sblm laporan lain menyusul.

    ReplyDelete
  5. Salam sejahtera. Pengalaman hari ini (02 Jun 2018, Sabtu).

    Atas sebab bas Sykt Bumimas (Sandakan-Kudat) rosak, saya secara kecemasan terpaksa menaiki bas ke Tuaran dan meneruskan perjalanan balik ke Kota Marudu.

    Semasa berada di Checkpoint (Batu 32), saya nampak ada bas Sairah singgah di Stesen Petron. Saya tanya kepada konduktor bas sekiranya masih ada kosong atau tidak. Konduktor jawab, masih ada. Saya bagitau tujuan ke Tuaran, tidak sampai di Terminal Inanam. Konduktor menyuruh saya membeli tiket di kaunter Sairah di restoran bersebelahan Stesen Petron, bagitau kepada kaunter untuk beli tiket sampai di Telupid saja. Tanpa fikir panjang, saya pun buat macam konduktor suruh. Mungkin begini lah bila tidak sampai KK @ Terminal Inanam. Harga tiket dikenakan dari Checkpoint Batu 32 ke Telupid RM30.00. Saya pun naik bas.

    Semasa dalam perjalanan, konduktor bas menghampiri saya untuk tunjuk tiket. Saya tunjukkan. Kemudian, tiba-tiba KONDUKTOR BAS MEMINTA RM25.00 LAGI kerana saya sampai ke KK katanya. Saya keliru sebab lain pula yang dia maklumkan sebelum itu.

    Saya merasa kecewa dan rasa sangat tertipu. Apa tujuan konduktor menyuruh saya membeli tiket Checkpoint-Telupid saja? Kenapa orang kepercayaan syarikat sanggup memutar-belit pelanggan? Bayangkanlah kalau penumpang adalah pelajar, yang tiket dibeli oleh orang tuanya di kaunter mengikut apa yang disuruh konduktor. Kemudian, dia pula disuruh membayar "cas lebih" dalam bas. Atau bagaimana kalau orang yang tua-tua dilakukan sebegitu???? Bayangkan kalau 10 orang dilakukan seperti ini. ADAKAH ADIL????

    Pihak pengurusan Bas Sairah, tolong ambil perhatian dan tindakan atas perkara ini. Pihak Tuan perlu bertanggungjawab kepada segala operasi syarikat, juga kepada pekerja-pekerja Tuan.

    Sejujurnya saya telah hilang kepercayaan pada hari ini. Saya hanya akan memilih Tung Ma atau syarikat bas selain Sairah. Saya dengar, memang sudah banyak aduan kepada bas Sairah. Semoga aduan saya ini akan dijadikan penambahbaikan kepada Syarikat Bas Sairah. Saya juga akan membuat laporan kepada polis dan membuat aduan kepada jabatan yang berkaitan.

    Penumpang yang kecewa.

    ReplyDelete
  6. Hari ni bas sahira ade masuk ke cenderawasih tak?

    ReplyDelete
  7. betul sis,pekerjanya ne penipu!!!Tipu duit orang.Haritu sy bayar di kaunter kirim barang, paling bodoh dorg bagi sy resit dan ada tulisan COD.Bagi orang yg pertama kali guna ini bas,sy tidak tahu apa maksud COD dlm resit tu.Sy terus bayar dan balik.Sekarang kawan sy dari Lahad Datu cakap itu pekerja sana suruh bayar tambang barang.Bodoh punya pekerja!!penipu!!!Duit yang dorang makan tu tidak halal,sy doakan pekerja2 yang tidak bertanggungjawab ini kena balasan setimpal.Kesian kita2sebagai pelanggan yg dorang tipu ne.

    ReplyDelete
  8. Baru2 ne Naik bas sairah dri terminal inanam mau turun simpang Sapi nangoh...bas jln jm 8mlm...kira2 sampai destinasi 4jam lbih....nasib baik jg sya xtdur....bule2 telimpas...trus sya bediri,sya pigi depan....sya ckp simpang Sapi nangoh sdh ba ne kn...Iya ja bilang 2 drive....trus dia Kasi berenti bas 2....d kasi turun ja sya d tepi jln 2....blm sampai 2 tmpt escom la...tp jauh jg la bjln mau pigi btul2 d roundabout simpang Sapi nangoh 2....2 drive bule2 lgi ckp x juga jauh....Iya la saya ckp,tp sya ada bwa budak Masa 2....dgn ada barang2 lgi..tengah mlm. Lgi....hujan lgi....2 konduktor ckp dia tetidur ...sabar ja la...sya mls mau betengkar sama Drg ...sya trpksa kol laki sya Kasi maju pigi depan ambil sya sama sya punya anak d tepi jln....kereta yg lalu Masa 2 pun heran sama kmi bejln tengah2 mlm,hujan lgi....punya laki saya mngamuk,knpa Inda suruh patah blik...klu la sya tetdur jg Masa 2,sya rasa sya smpai tawau mgkin....

    ReplyDelete